Article

La volta al treball de les activitats no essencials

13/04/2020
La volta al treball de les activitats no essencials

Des d’aquest dilluns 13 d’abril poden tornar a l’activitat econòmica els sectors no essencials, com la indústria i la construcció, després del decret del passat 29 de març, que va decretar la hibernació de l’economia, amb l’objectiu de frenar els contagis per coronavirus.

D’aquesta manera, es dona per finalitzat el permís retribuït obligatori i es torna a la situació de fa dues setmanes de l’estat d’alarma, prevalent el teletreball en els casos i en tota mena d’activitats que siga possible. Continuen tancats comerços i establiments d’oci, així com bars i restaurants, excepte els que repartisquen menjar a domicili.

Per tant, les limitacions de mobilitat continuen. Es podrà eixir de casa per a anar a treballar, igual que ocorria abans del decret d’hibernació i el confinament continua sent plenament vigent.

Aquesta situació de la volta a l’activitat no ha de suposar un repunt en el brot de la Covid-19. No pot suposar un pas arrere en la lluita contra la pandèmia. Des d’Unión de Mutuas volem ajudar-te en la gestió diària de la crisi facilitant-te informació sobre els protocols d’actuació i procediments preventius sobre el COVID-19. Basant-nos en les recomanacions de Bones Pràctiques en els Centres de Treball elaborat pel Ministeri de Sanitat, destaquem els següents consells:

1. Abans d’anar al treball, avalua’t. Si tens simptomatologia -tos, febre, dificultat en respirar- que puga associar-se al COVID-19 contacta amb el telèfon d’atenció de la teua comunitat autònoma o amb el teu centre d’atenció primària i segueix les seues instruccions. Consulta el decàleg de com actuar en cas de símptomes ací.

2. La represa de l’activitat ha de guiar-se pel principi de minimització del risc, tant en els centres de treball com en el trajecte per a arribar a ells. Organitza l’entrada de manera escalonada, aquelles activitats que comporten risc d’aglomeració ha de produir-se en últim lloc.

3. Prioritza el teletreball i les reunions per telèfon o videoconferència, especialment si el centre de treball no compta amb espais on els treballadors puguen respectar la distància interpersonal.

4. En el desplaçament al treball, millor optar per la mobilitat que garantisca la distància interpersonal d’aproximadament 2 metres. Preferible el transport individual.

5. En el centre de treball, assegura la distància interpersonal en les entrades, eixides, en les zones comunes i, en qualsevol cas, cal evitar les aglomeracions de personal en aquests punts.

6. Els equips de protecció individual seran adequats a les activitats i treballs a desenvolupar.

7. Són necessaris els productes d’higiene per a seguir amb la desinfecció i recomanacions individuals, per la qual cosa cal mantindre un aprovisionament adequat de sabó, solució hidroalcohólica i mocadors d’un sol ús.

8. Quant a les mesures organitzatives, es recomana un pla de contingència identificant el risc d’exposició al virus de les diferents activitats i adoptar les mesures de protecció en cada cas d’acord amb la normativa, així com un protocol per a la protecció de la plantilla i dels empleats o empleades que manifesten símptomes.

9. En la gestió dels residus ordinaris cal respectar els protocols de separació. En cas que un treballador present símptomes mentre es trobe en el seu lloc de treball, caldrà aïllar el contenidor on haja depositat mocadors o altres productes usats.

10. De retorn del treball, els treballadors hauran de cuidar les distàncies i les mesures de prevenció de contagis i higiene en la llar, màximament si conviuen amb persones de grups de risc.

Comparteix aquest article: linkedin Whatsapp Email
Imprimir aquest article:

Articles destacats